Powered By Blogger

Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2012

Πρόταση ΔΑΠ Ν.Δ.Φ.Κ περί τροποποίησης ποινών σε περίπτωση αντιγραφής και λογοκλοπής.

Με αφορμή την απόφαση της Γ.Σ των καθηγητών του Π.Ε.ΔI.Σ περί αντιγραφής και λογοκλοπής( «Σύμφωνα με απόφαση της 26ης Γ.Σ του Τμήματος σας ενημερώνουμε ότι, στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι φοιτητής/τρια έχει αντιγράψει στις εξετάσεις των μαθημάτων ΧΑΝΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ και στην περίπτωση που είναι το τελευταίο μάθημα ΧΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ. Στην περίπτωση διαπίστωσης «λογοκλοπής» στις εργασίες τους, οι φοιτητές δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις επόμενες 2 εξεταστικές».) Η θέση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ είναι σύμφωνη και στηρίζει οποιαδήποτε κίνηση η προσπάθεια η οποία συμβάλλει στην αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό του τμήματός μας.
Έχοντας υποστηρίξει λοιπόν τα προαναφερθέντα, δεχόμαστε την εφαρμογή των ποινών όσων αφορά τις γραπτές εξετάσεις και τη λογοκλοπή στην εκπόνηση των εργασιών εάν και εφόσον είναι απαραίτητες!
Στον αντίποδα ωστόσο της συγκεκριμένης απόφασης η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ θεωρεί ότι οι συγκεκριμένες ποινές έχουν καταδικαστικό και όχι σωφρονιστικό χαρακτήρα. Όσον αφορά λοιπόν την ποινή της εξεταστικής ο φοιτητής προτείνεται να τιμωρείται αφού ωστόσο υπάρξουν χειροπιαστά στοιχεία από τους επιβλέποντες καθηγητές ( π.χ. σκονάκι) για να υπάρξει τιμωρία του ατόμου που υπέπεσε στο ατόπημα της αντιγραφής και όχι του διπλανού του , ο οποίος είναι πιθανό να μην έχει αντιληφθεί τις προαναφερθείσες ενέργειες. Στη συνέχεια όσον αφορά την ποινή της λογοκλοπής η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ υιοθετεί και αποδέχεται την υπάρχουσα ποινή θεωρώντας τη δίκαιη. Για να μην αναπτυχθεί όμως η καλλιέργεια φόβου προς τους φοιτητές για τυχόν παράβαση τους με αποτέλεσμα το δίλημμα της δημιουργίας μιας εργασίας η όχι αιτούμεθα, κατά τη διαδικασία εκπόνησης τους ο καθηγητής να βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία και επαφή με το φοιτητή ούτως ώστε οποιαδήποτε στιγμή υποπέσει στην αντίληψη του διδάσκοντα το οποιοδήποτε ολίσθημα να είναι εφικτή η άμεση διόρθωση του, ώστε να μη αποφευχθεί τυχόν πρόβλημα. Στην περίπτωση παρόλα αυτά που για τον οποιοδήποτε λόγο η συνεργασία καθηγητή-φοιτητή δεν ευδοκιμήσει και ο καθηγητής θεωρήσει ότι η εργασία είναι προϊόν υποκλοπής να είναι η εργασία στη διακριτική ευχέρεια των καθηγητών του διοικητικού συμβούλιου να ελεγχθεί και από αυτό.
Τα αιτήματα αυτά εκφράζονται και αιτούνται υλοποίησης για τρεις βασικούς λόγους. Πρώτον, για να μην υπάρχει «η ευκολία» του εκκάστοτε καθηγητή να παίρνει τόσο σοβαρές αποφάσεις για την παράταση του φοιτητικού μέλλοντος ενός σπουδαστή. Δεύτερον, ο φοιτητής να μη νοιώθει έρμαιο της μεμονωμένης απόφασης ενός καθηγητή, την οποία μπορεί να θεωρεί άδικη, και τρίτον γιατί θεωρούμε ότι έτσι θα δημιουργηθεί ένα κλίμα δικαιότητας και αναμφισβήτητα σωφρονισμού και όχι κατακερματισμού του φοιτητικού κινήματος.
Στόχος όλων είναι η εύρυθμη λειτουργία και η άριστη συνεργασία καθηγητών-φοιτητών , χωρίς διαμάχες αλλά με κοινούς στόχους οι οποίοι θα προάγουν το πανεπιστήμιο μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου